МАҚСАТ

Қияс болғанда бақара сүресіндегі оразадан ғажиз1 болған шеих фанилар2 хақында әрбір күн үшін бір-бір міскін

тағамландыру міндет деген аят кәримеден шығарып, сондағы оразаға қияс етілмек керек. Ләкин3 ұсыл фақи ғылымында баян етілгендей қиястың шарттарында ондай сөздер кездеспейді. Сол себепті олар ораза кезінде пікір беруді мақұлдайды (кітаб таузих, 24 бет).

Ғибадатты нағыз ғақылменен ыспат етуге тағы болмайды. Міне, бұ себептер үшін «Бәдел хаж парыз да емес, уәжіп, те емес», деген сөзіміз шариғ шарифтін түзілу жолына лайық сөз болып шығады. Бәделхаж парыз болмаса, «Сүндет болады дағы» дер едік, жоқ, сүндет те емес. Неге десеңіз сүндет деген пайғамбарымыз саллалаhу уа ғайhиссаламның ғадет еткен, жә бірде болмаса бірде істеп жүрген ғамалдарына айтылады. Пайғамбарымыздың бәдел-хажы бармағаны, пайғамбар түгіл сахабалардың уа барушы болмағаны талассыз мағлұм.

___________    

1 Ғажиз – әлсіреген, кемтар деген мағынада.

2 Шеих фанилар– бастаушылар.

3 Ләкин – алайда, бірақ та, дегенмен.