МАҚСАТ

                                          II

Шариғат исламның бұ жоғарыда айтылған нақыш уа ғақыли дәлелдерін бір жаққа тастап, Хашимия деп аталған бір әйелдің уақиғасын дініміздің бір тарауынан саналған хаж хақында дәлел етіп, таянып, дұрыстыққа шығарсақ, сонда оның дұрыстығы қай шекте уә нендей дәрежеде болмақ керек? Парыз ба? уәжіп пе? сүндет пе? Егер парыз яки уәжіп болса, ол уақытта әлбетте Құран кәримде бұның хақында бір аят кәриме енген болар еді. Құран кәримде бұның хақында сөз жоқ екені жоғарыда айтылады. Хадиске келсек, әлгі араб әйелінің риуаятынан басқа хадис тағы жоқ. Әлбетте, бұ хадистің өзі ойлап қарағанда әлсіздігімен қатар, мағына жағымен қарағанда аят керимеге қарсы болған қайшы хадис. Үйткені хадистің сөзінде «қартайып, зағифтанған соң әкем хаждың парыздығына ден қойды» дейді. Бұл әл ғимран сүресіндегі аятына қарсы. Бұ себепті бұ хадис дұрыс болмайды. Пайғамбарымыз саллалаhу уа ғайhиссалам айтқан сөз болып шықпайды.

Барлық үммет дәлел болар деуге ғұламамыз арасында бұ турада зор иғталаф1 бар. Қайшылықты мәселені ойменен дұрыс деп айтуға болмайды. Енді қияс қалды.

___________     

1 Иғталаф – қайшылық.