IV ӘР ҒАМАЛДЫҢ БІР РУХЫ, СЫРЫ БАР
Алланың жолы деген сөз: ол құдіреті күшті алла тағала өз хүкіметі мен біздің бұ ғаламды себеп ғаламы етіп жаратқан, әр нәрсенің бір себебі бар – мысалы: екпей егін шықпайды, кәсіп-әрекет етпей ризық хасил1 болмайды, мал жиылмайды; өнер-ғылымсыз кәсіп әрекет қолдан келмейді.
Енді, адамдар әр ісінде алланың көрсеткен жолымен жүрмесе, яғни себебіне кіріспесе, иждиат етпесе, ғылым-өнер үйреніп орнына қолданбаса, ол адамға иман келтіріп, оның әміріне бойұсыну болып табылмайды. Бәлки теріс жолға кіру: екпей егін күту әкесіз бала үміт ету болады – мұндай адамдардың намаз, оразасы да, өзіне әсер ете алмаған рухсыз (жансыз) бір ғибадат болады.
Мұндай өнерсіз, жалқау халықтар – ақында көрешегі өз алдына, дүниелде-ақ бек ащы жаза тартады. Тартқаны сол: басқа өнерлі, ғылымды елдерге құл болады. Қара басының билігі, ықтияры болмайды. Адамдар ретіне кіре алмайды, айуан деуге сорты келмейді; екі аралық жануар ретінде аяқ астында тапталып күні, дінінен бірдей айырылып ғақпетінде2 әлек болады. Бұл әлек болу мәнқарсыз3 болу деген нәрселер алла тағала тарапынан әзелден бері – жолыменен жүрмеген милләттерге (халықтарға) беріліп келе жатқан ғаділ бір жаза-дүр. Ғұмумән4 бүтін мұсылман – хұсусән5 біздің қазақ халқындағы бақ-дәулеттің кетуі осы жолсыз жүру һәм жалқаулық, бекерліктің жазасы-дүр. Жалқаулық, бекерліктің не дәреже қайырсыз бір нәрсе екенін, бұл төмендегі бабамызда ашық баян етеміз.
______________
1 Хасил- пайда.
2 Ғақпетінде – ақырында.
3 Мәнқарсыз- күйреу, жоғалу.
4 Ғұмумән – қорыта айтқанда.
5 Хұсусән - әсіресе, өте-мөте.
- << Назад
- Вперёд